Odpowiedzi

2009-11-16T19:54:11+01:00
Poczatki teatru greckiego wiązą sie z dionizjami - uroczystościami religijnymi ku czci dioniziosa , boga winnej latorośli.stałym ekemętem obrzedow były występy churu, który śpiewał pieani pochwalne i tanczył wokół ołtarza .
widziowe wspułczuli aktorom poprzez 2 uczucia -litosc i trwoge- osiągał katharsis, czyli oczyszczenie :P
pzdr
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:54:34+01:00
Początki teatru grackiego wiążą sie z Dionizami - uroczystościami religijnymi ku czci Dionizosa, boga winnej latorośli. Stałym elementem obrzędów były występy chóru, który śpiewał pieśni pochwalne i tańczył wakół ołtarza. Pieśni te opierały się na dialogu chóru z jego przewodnikiem - koryfeuszem. W VI w. p. n. e. w mijsce koryfeusza dramatopisarz Tespis wprowadził pierwszego aktora. Ta sama osoba występowała w kilku rolach, tworząc początek akcji dramatyczne. Z czasem pojawili się kolejni aktorzy, ograniczono też rolę chóru na rzecz dialogów postaci.