Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:57:05+01:00
R= 30 cm
1km- cała droga= 100000 cm
l=2πr
l=2π30
l=60π
l=60×3,14=188,4cm
100000:188,4=530,79
Odp.Koło samochodu wykona 530 pełnych obrotów.

Napewno jest dobrze bo miałam to na lekcji;]
2009-11-16T19:58:19+01:00
L = 2∏r
L = 2*3,14*0,3m
L= 1,884m

1km = 1000m
1000m/1,884m ≈ 530,79 ≈ 531.
Odpowiedź: Koło na drodze 1km wykona niecałe 531 obrotów.