W lipcu w 1998r. było na świecie 5926 mln ludzi, a w lipcu 1999 roku liczba ludzi na świecie przekroczyła 6 miliardów.Podaj w promilach, jaki był w tym okresie przyrost naturalny na świecie .



Za rozwiązanie bardzo dziękuję, potrzebuję również opis jak zadanie zostało zrobione, gdyż nasza nauczycielka lubi pytać ;) DOSYĆ PILNE .

3

Odpowiedzi

2009-11-16T19:58:50+01:00
(6000mln-5926mln)/6000mln * 1000%₀ = 12,3%₀

6000mln - liczba ludności w 1999r
5926mln - liczba ludności w 1998r

Mam nadzieję, że zapis rozumiesz, bo nie jestem za dobra w tłumaczeniu : )
Jak coś to ten wynik pomnożyłam przez 1000 żeby zamienić na promile, a tamto (6000mln-5926mln)/6000mln to jest ze wzoru : )
2009-11-16T20:10:31+01:00
Na początek piszemy że w 1998r.-5926mln ludzi
pod spodem piszemy że w 1999r.-6mld.
jeżeli obliczamy przyrost to znaczy że pokazujemy o ile więcej ludzi było w 1999r. niż w 1998r.
działanie:
(6000000000-5926000000):600000000*1000(promili)=1,23(promili) w przybliżeniu...kalkulator obliczy dokładniej;P
chodzi o to że na początek odjęliśmy większą ilość ludzi od mniejszej...potem musieliśmy podzielić na tę ilość od której liczymy a na koniec zamienić na procenty.....myślę że tak to powinno wyglądać...wynik podaj w przybliżeniu;P
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:21:43+01:00
5926*x% = 6000
5926x=600 000
x ≈ 101,25

101,25-100=1,25% = 12,5‰


Pozdrawiam! :)