Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T19:57:40+01:00
Ramię= 2*15=30cm

w skali 1:3 zmniejszamy wszystkie boki 3 razy

podstawa=15:3=5cm
ramię=30:3=10cm

obwód rzeczywisty= 15+2*30=15+6-=75cm
2009-11-16T19:59:13+01:00
No to podstawa ma 15 cm, ramię 30cm rysunek w skali 1:3 to podstawa ma 5 cm a ramie 10 cm a rzeczywisty obwódm trójkąta to 2×30cm + 15cm= 75cm
2009-11-16T19:59:25+01:00
Czyli w skali to jest ramiona mają po 10cm a podstawa ma 5
rzeczywisty obwód to 75cm