Odpowiedzi

2009-11-16T20:12:56+01:00
Twarde prawo, ale prawo rzymska zasada prawnicza wyrażająca absolutną supremację norm prawa. Zgodnie z którą należy bezwzględnie stosować się do przepisów ustawy niezależnie od ich uciążliwości oraz konsekwencji dla zobowiązanego.Miała ona na celu zachowanie dyscypliny wśród ludności Rzymu Na podstawie historii naszego narodu, historii Polski, można łatwo się przekonać, że prawo nie zawsze działa na korzyść obywateli, a wręcz przeciwnie, ograniczając jego wolność, pozbawiając godności, majątku, a nawet życia. Prawo to nigdy nie powinno wchodzić w życie jeśli prowadziło do ograniczenia wolności obywateli i w niektórych przypadkach do śmierci .
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:14:42+01:00
Jest to bardzo surowe prawo.Używano je w rzymie.Inaczej rzymska maksyma.Rzymianie podzielili prawa na cywilne,obywatelske i państwowe.Nad przestrzeganiem tych praw czuwał pretorm.
10 4 10
2009-11-16T20:29:48+01:00
To rzymska zasada prawnicza wyrażająca supremację norm prawa, z którą należy bezwzględnie stosować się do przepisów ustawy niezależnie od ich uciążliwości oraz konsekwencji dla zobowiązanego.Słowa te przypisuje się Ulpianowi
3 3 3