Siatka tenisowa ma wysokosc o.9 m. Serwujac zawodnik stoi 12 m od siatki i uderza piłkę znajdujacą się na wysokosci 2.7 m. W jakiej najbliższej odleglosci od siatki może upacs pilka na boisko przeciwnika jezeli przyjmiemy ze zaserwowana pilka leci po lini prostej ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T20:07:34+01:00
2.7m - 0.9m = 1.8m

Teraz proporcja:
1.8m do 0.9m ma się tak jak 12m do x
Mnożysz na krzyż - x = 6m

Mam nadzieję, że wiesz, dlaczego tak, a nie inaczej xd
1 5 1
2009-11-16T20:17:25+01:00
Proszę:

Obliczenia wysokości:
2.7m - 0.9m = 1.8m

Odległośc:

12 : 2=6m

Odp;Piłka spadnie 6m od siatki.

Proszę bardzo mam nadzieję,że sie na coś przydałam ;>