Odpowiedzi

2009-11-16T20:10:47+01:00
Dla Człowieka
1.grzyby są to drożdże które używamy do wypieku ciast
2.grzyby są pożywieniem dla ludzi i zwierząt.
3. niektóre stanowią ozdobę np.muchomor
Służą do walki z wieloma szkodnikami, rozkładają martwą materię organiczną
Dla Przyrody
1.rozkładają materię organiczną, przez co same uzyskują substancje pokarmowe, oczyszczając w ten sposób środowisko
2.Zamieszkując różne środowiska pełnią rolę destruentów na szeroką skalę, przyczyniając się tym samym do szybkiego obiegu pierwiastków w przyrodzie.
3.Grzyby z wieloma roślinami tworzą mikoryzę - szacuje się, że od grzybów mikoryzowych zależy sprawne działanie około 90% roślin.
;ddd
2 1 2
2009-11-16T20:12:56+01:00
-rozkładają szczątki innych organizmówna proste substancje mineralne
-biorą udział w krążeniu materii w przyrodzie
-zapewniają prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego
-konserwują żywność (fermentacja mlekowa-kiszenie)
-są wykorzystywane w przemysle farmaceutycznym (np. produkcja szczepionki)
-wywołują choroby (pasożyty)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:13:52+01:00
Bakterie są organizmami pionierskimi,czyli zasiedlają się w miejscach pozbawionych życia.Jako pierwsze pojawiają się w miejscach do odbudowania,zniszczonych.
W przemyśle spożywczym bakterie wykorzystuje się do sporządzania serów,kefirów,jogurtów i kiszonych warzyw np,kapusty czy ogórków.
Rozkładają szczątki organizmów na substancje proste,przez co dookoła nie leżą trupy,oczyszczają środowisko.Użyźniają glebę.
Mają też jednak złe znaczenie.Wytwarzają toksyny co powoduje proces gnicia,niektóre bakterie wywołują choroby.