Odpowiedzi

2009-11-16T20:34:49+01:00
Bo mamy uszy przecież to jest oczywiste:)

a teraz wyjaśnienie:)

Fale dźwiękowe: Przez powietrze docierają do małżowiny usznej, następnie przewodem słuchowym zewnętrznym do błony bębenkowej. Pod wpływem drgań powietrza błona bębenkowa porusza przylegający do niej młoteczek. Drgania z młoteczka są przekazywane na kowadełko i strzemiączko, za pośrednictwem okienka owalnego trafiają do ucha wewnętrznego, gdzie drgania są zamieniane na impulsy nerwowe, które nerwem słuchowym docierają do ośrodków słuchowych w korze mózgowej.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T00:29:54+01:00
Bo fale dżwiękowe (mechaniczne) wprawiają w ruch nasze kosteczki słuchowe