Zadanie z układu równań polecenie brzmi
Zapisz odpowiednie układy równań.

a). W pewnej klasie jest x dziewcząt i y chłopców, w sumie 22 uczniów. Dziewcząt jest tam 20% więcej niż chłopców.
b). Zeszyt kosztuje x złotych, a książka y złotych, w sumie 24 zł. Zeszyt jest o 80% tańszy od książki.
c). Bułka i jogurt kosztowały w sumie 2,25zł. Cena bułki zwiększyła się o 20%, a cena jogurtu o 5% i teraz w sumie kosztują 2,40 zł. (Oznacz cenę bułki przed podwyżką literą x, a cenę jogurtu przed podwyżką literą y ).

Proszę o pomoc ;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:15:57+01:00
A)
x- liczba dziewcząt
y- liczba chłopców
x+y = 22
0,8x = y

b)
x- cena zeszytu
y- cena książki
x+y = 24
0,2y= x

c)
x - cena bułki przed podwyżką
y - cena jogurtu przed podwyżką
x+y = 2,25
1,2x+1,05y = 2,40
1 1 1
2009-11-16T20:16:05+01:00
A)22=100%+120%
22=220%
1=10%
dziewczęta- 100%-10
chłopcy-120%-12
b)książka-100%
zeszyt-100%-80%=20%
24zł=100%+20%
20zł=100%
4zł=20%
c) niewiem
1 1 1
2009-11-16T20:25:33+01:00
A)
x- liczba dziewcząt
y- liczba chłopców
x+y = 22
x= y+20%y

x+y = 22
x= 1,2y


b)
x- cena zeszytu
y- cena książki

x+y = 24
x=20%y

x+y=24
x= 0,2y

c)
x - cena bułki przed podwyżką
y - cena jogurtu przed podwyżką
x+y = 2,25
x+20%x+y+5%y=2,40

x+y=2,25
1,2x+1,05y = 2,40
3 3 3