Odpowiedzi

2011-07-25T23:25:05+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

Z def. rozpuszczalności
44g NaNO3--------56g wody
xg NaNO3---------100g wody
x = 78,6g NaNO3
Rozpuszczalność NaNO3 wynosi 78,6g/100g H2O

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2011-07-25T23:55:17+02:00

roztwór 44%⇒44g jest saletry i 100g-44g=56 g rozpuszczalnika

 

44g substancji-56 g rozpuszczalnika

x g substancji - 100 g rozpuszczalnika

...........................................

x=44×100:56

 

u Ciebie:

 

56 g wody - 44 g Na NO ₃

100 g wody- x g Na NO₃

..................................

x=100×44:56

x=78,571428

 

rozpuszczalność Na NO₃ wynosi około 78,6g / 100 g wody.

2 5 2