Odpowiedzi

2009-11-16T20:32:28+01:00
Tga 0st.

sin. 90-30(2x x 15xstopni z 90) = 30x2 +15
z tego jest: 65stopji

cosi.
90-30+15x4-30x2(2x 15+30 + 30x2 - 90) = 90 +90 - 30x4 - 15
cos. 55st
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:34:08+01:00
Tgα to stosunek przyprostokątnej leżącej naprzeciw kąta α do przyprostokątnej leżącej przy kącia α. Z tej zależności możemy wyznaczyć ze przykłądowo bok a=3 a bok b=1. Z PItagorasa wyliczamy ze c=√10. sinα=a/c=3/√10=3√10/10
cosα=b/c=1/√10=√10/10