Odcinek szyjny kręgosłupa
Rola:.........................
Odcinek piersiowy kręgosłupa
Rola:.........................
Odcinek lędźwiowy kręgosłupa
Rola:.........................
Odcinek krzyżowy kręgosłupa
Rola:.........................

Proszę podać role (funkcje) odcinków kręgosłupa!
Mile widziane własne, nie skopiowane z neta odpowedzi ;)
Z góry Thx :d

3

Odpowiedzi

  • Cam0
  • Początkujący
2009-11-16T20:27:51+01:00
Odc. szyjny - opiera się na nim czaszka
Odc. piersiowy - na tym odcinku z kręgosłupem łączą się kończyny górne
Odc. lędźwiowy - dźwiga on ciężar całej górnej części ciała
Odc. krzyżowy - w tym miejscu z kręgosłupem łączą się kończyny dolne
6 3 6
2009-11-16T20:44:54+01:00
Odccinek szyjny - 7 kręgów , opierający się n czaszce .
Odc. piersiowy - najdłużyszy odcinek kręgosłupa , łączy kończyny górne.
Odc. lędźwiowy - 5 kręgów , dźwiga ciężar ciała .
Odc. krzyżowy - 4-5 kręgów , łączy kończyny dolne.
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T23:20:21+01:00
Odcinek szyjny - składa się z 7 kręgów, na nim opiera się czaszka.
Odcinek piersiowy - to najdłuższa część kegosłupa (12 kręgów). Na tym odcinku z kręgosłupem łączą się kończyny górne.
Odcinek lędźwiowy - zbudowany jest z 5 najbardziej masywnych kręgów. Dźwiga on ciężar całej górnej części ciała.
Odcinek krzyżowy - składa się z kości krzyżowej. W tym miejscu z kręgosłupem łączą się kończyny dolne.
:)
20 4 20