Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:43:01+01:00
A) x * 13% = 52
x *0.13 = 52 /:0,13
x= 52 : 0.13
x= 400


b)x * 20% = 400
x* 0.2 = 400 / :0.2
x= 400 : 0.2
x= 2000

c)x * 17% = 51
x * 0.17 = 51 / :0.17
x= 51 : 0.17
x= 300




2)x* 105% = 21zl
x* 1.05 = 21zl / :1.05
x= 21 : 1.05
x= 20
Odp: proszek przed podwyżką kosztowal 20zl



3) [(3zl - 2,40zl) : 2,40zl] * 100% = 0.25 * 100% = 25%
odp.: winogrona są droższe od gruszek o 25%
1 5 1
2009-11-16T20:47:24+01:00
A) 52---13%
x----100%
52×100=13x
13x=5200 /÷13
x=400
b)400---20%
x----100%
20x=400×100
20x=40000 /÷20
x=2000
c)51----17%
x-----100%
17x=51×100
17x=5100 /÷17
x=300
2.
100%+5%=105%
21zł------105%
x zł------100%
105x=21×100
105x=2100 /÷105
x=20zł

Odp.:Proszek zwykly przed podwyżka kosztowal 20zł.

3.
3zl-2.40zl=0.60zl
3zl+2.40zl=5.40zl
0.60/5.40×100%= 60÷5.40≈11.1%

Odp.: O ok. 11.1%.

pozdrawiam ;]
1 5 1