Odpowiedzi

2009-11-16T20:38:38+01:00
Pierwszy podręcznik - x = 1x (odp. 20)
drugi podręcznik - x + 0,25x = 1,25x (odp.25)
1,25x + 1x = 45zł
2,25x = 45zł / 2,25
x = 20
25% z 20 to 5, czyli 125 % z 20 to 25
10 4 10
2009-11-16T20:39:10+01:00
45zł - 100%
x - 25%

25*45/100=1125/100=11,25

45-11,25=33,75

Odp.Jeden podręcznik kosztuje 33,75zł, a drugi 11,25zł.
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:41:27+01:00
Dane:
1książka:x |20zł
2książka:45-x |25zł

x+125%x=45zł
1,5/4x=45zł
9/4x=45zł /:9/4
x=20

Odp.:jedna z książek kosztuje 20 zł a druga 25 zł
10 3 10