Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:53:26+01:00
P=120 kW=120 000W
v=20m/s

Wzór na moc:
P=W÷t
gdzie
W - praca
t - czas
Wzór na pracę:
W=F*S
gdzie
F- siła
S-droga (przemieszczenie)
Podstawiając wzór na pracę do wzoru na moc otrzymujemy:
P=(F*s)÷t
s÷t=v
P=Fv
F=P÷v
F=120 000W÷ 20m/s=6 000N = 6kN
5 5 5
2009-11-16T20:55:06+01:00

Dane : szukane:
P=120kW=120000W F=?
V=20m/s


F=P:V
F=120000W :20m/s =6000 N

Odp:Siła samochodu wynosi 6000N = 6kN
1 5 1