Odpowiedzi

2009-11-16T20:53:28+01:00
Ma o sprawdzać czy ustawy są zgodne z konstytucją sory ale nie pamiętam kto w nim zasiada ale chyba posłowie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T20:54:24+01:00
Jego podstawowym zadaniem jest kontrolowanie zgodności norm prawnych niższego rzędu (rangi ustawowej lub podustawowej) z normami prawnymi wyższego rzędu, przede wszystkim z Konstytucją i niektórymi umowami międzynarodowymi (tzw. "sąd nad prawem").

czyli po naszemu;) bada czy ustawy naszych posłów są zgodne z prawe

W skład Trybunału Konstytucyjnego wchodzi piętnastu sędziów, wybieranych przez Sejm na dziewięcioletnią kadencję


posłowie dobre;):)
2 3 2
2009-11-16T21:53:58+01:00
Rolą trybunału konstytucyjnego jest kontrolowanie zgodności norm prawnych niższego rzędu (rangi ustawowej lub podustawowej) z normami prawnymi wyższego rzędu, przede wszystkim z Konstytucją i niektórymi umowami międzynarodowymi (tzw. "sąd nad prawem").

W skład tego trybunału wchodzą sędziowie.