Z Warszawy i Krakowa wyjechały równocześnie 2 pociągi. Pospieszny z Warszawy jechał z prędkością 80 km/h, a osobowy z Krakowa 64 km/h. Odległość między tymi miastami wynosi 360 km. Ile czasu upłynęło do chwili mijania na trasie tych pociągów i w jakiej odległości od Warszawy one się mijały?

3

Odpowiedzi

2009-11-16T21:04:06+01:00
Zblizaja sie do siebie z predkoscia 80 + 64=144km/h
t=s/v
t=360/144
t=2,5h
a i jeszcze w jakiej odleglosci:
80km/h*2,5h=200km
liczymy ile ten pierwszy przejechal w ciagu 2,5h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:13:22+01:00
Dane:
s=360km

v₁=80km/h
v₂=64km/h
Wzór:
V=s/t
t=s/v
Vw=v₁+v₂
Rozwiązanie:
Vw=144km/h
t=360km/144
t=2,5h

s₁=80×2,5h
s₁=200km

s₂=64×2,5h
s₂=160km

Odp pociągi spotkajA się w odległości 200km od Warszawy i 160 km od Krakowa
1 5 1
2009-11-16T21:17:52+01:00
80+64=144km
i teraz tak:

144km/h - 100%
80km/h - x%
x - 55,56%

144km/h - 100%
64km/h - y%
y - 44,44%

360km - 100%
z km - 55,56%
z- 200,015 w zaokrągleniu 200km

360km - 100%
b km - 44,44%
b- 159,984 czyli 160

i teraz tak

80km - 60 min
200km - l min
l - 150min czyli 2godz i 30 min

64km - 60min
160km - c min
c- 150min

pociągi mijały się po 2godz i 30 min, ogległość od warszawy wyniosła 200km.
pozdrawiam