Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:05:45+01:00
Pańszczyzna to przymusowa praca chłopa na polu swojego pana, za którą nie dostaje wynagrodzenia.
76 1 76
2009-11-16T22:50:38+01:00
Pańszczyzna było to przymusowe uprawianie ziemi przez poddanych chłopów w gospodarstwie będącym własnością szlachcica za które nie otrzymywali chłopi wynagrodzenia.

W II połowie XVI w
Chłopi pełnorolni (kmiecie) uprawiali ziemię pańską własnymi wołami i narzędziami.
Chłopi zagrodnicy,komornicy,bezrolni chałupnicy zobowiązani byli do wskazanej pracy na folwarku.
61 4 61