Odpowiedzi

2009-11-16T21:39:53+01:00
Renesans czyli główny rozwój architektury i tu należy przedwszystkim wspomnieć o takich artystach jak Alberti, Rafael, Peruzzi, Sangallo Mł., Bramante. I tego ostatniego dzieło bede opisywać- dwukondygnacyjne Pallazo Caprini, znany pozniej nijako Dom Rafaela, zapoczątkowuje nowy typ fasad pałacu: w przyziemiu rustykowane filary i łuki, na pietrze bliźniacze półkolumny na postumentach, między nimi okna wysokie prawie na całą wysokość kondygnacji, z trójkątnymi naczółkami i balustradami, a jako ziweńczenie dorycki fryz i gzyms koronujący. Fasada ta z jej wyraźnym rytmem i zróżnicowaniem kondygnacji, odpowiada ambicjom rzymskiej społeczności i wysokich dostojików kurii, którzy nie potrzebują zamków rodowych lecz reprezentacyjnych willi i pałaców. Inne pałace powstałe w tamtym okresie to Willa Farnesia, Palazzo Rucelai,Palazzo Valmarana, Palazzo Venezia.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:41:07+01:00
Najsłynniejszy obraz Leonarda Mony Lizy znajduje się obecnie w muzeum Luwru w Paryżu. Według tradycji kobietą, uwiecznioną na przymglonym tle skał i strumienie, ma być Mona Liza Gherardini. Czas uczynił z tej podobizny coś więcej niż portret ; uczynił z niej symbol kobiecości. Dzieło to było bardzo drogie Leopardowi, który jednak, choć z żalem, sprzedał je królowi Francji – Franciszkowi I. Zaproszony przez niego udał się w roku 1517 do Francji, gdzie zmarł dwa lata później.
1 1 1