Odpowiedzi

2009-11-16T21:16:30+01:00
M(CaSO₄)₂ (tu powinna być kropka, taka jak przy mnożeniu) H₂O = 2 x 40u + 2 x 32u +8 x 16u + 18u = 290u
mH₂O = 18u

18u : 290u x 100% ≈ 6,2%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T22:12:53+01:00
CaSO₄×½H₂O

Jest to wzór gipsu palonego.

przyjmujemy sobie próbke o masie 100g

i z proporcji ukladamy:

Masa molowa siarczanu (VI) wapnia to: 40+32+(4*16) =136

Masa molowa wody: 18

Masa molowa gipsu palonego to 136+18/2 =145

I teraz:

na 145 gram gipsu przypada 9 gram wody

na 100 gram próbki przypada x gram wody

X= w zaokrogleniu 6,21 gram wody

Czyli samego siarczanu (VI) 93,79 gram

Odpowiedz:

Dla jednogo mola Gipsu palonego wody mamy 0,5 mola

Dla masy molowej zwiazku, wody mamy 9 gram

Zawartosc procentowa wody w związku to 6,21 %

Chyba wystarczy??

POZDRAWIAM!!