Są to zadania ze sprawdzianu, którego nie pisałem. Będę go pisać w innym terminie. Wiem, że będą inne zadania ale coś podobnego do tych. Nie wiem jak je zrobić więc proszę kogoś o pomoc i konkretne rozpisanie tych przykładów. Zamieszczam też zdjęcie ponieważ w pierwszym zadaniu nie potrafiłem przepisać poprawnie przykładu c). Z góry thx za pomoc.

http://img684.imageshack.us/img684/2707/sprawdzian.jpg


1. Oblicz (a i b to ułamki)
a)
(√2 - 2)³
1 + √2

b)
⁴√8 × √2
∛4

c)
√15-6√6

2. Rozwiąż równanie |x + 1| + |x - 4| = 9

3. Rozwiąż nierówność |3x + 6| ≥ 9 Opisz interpretacje graf.

4. Cena pewnego towaru wynosiła 400 zł i została podwyższona o 10% a następnie obniżona o 20%.
a) oblicz cenę końcową.
b) o ile procent spadła cena towaru ?
c) o ile procent należy podnieść cenę końcową aby była równa początkowej ?

5. Zamień ułamek dziesiętny okresowy na zwykły 2,1(36)

2

Odpowiedzi

2009-11-16T21:15:17+01:00
1. a. 4 - 8 = -4
drugiego przykładu sie nie da obliczyć chyba że przyjmiemy pierwiastek z 2 = 1,41 to wyjdzie 2,41
b. √8*√2= √16 = 4
drugiego się nie da obliczyć .
c. √3240
masz zadanie pierwsze . sory ze tylko pierewsze ale nie umiem tego zrobić na kompie . musze miec kartke i długopis : P
mam nadzieje że pomogłam . pzdr
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:34:44+01:00
Zad 5
2.1(36)=?
10x=21.3636...
1000x=2136.3636...
1000x-
10x=
2136.3636...-21.3636...
990x=2115
x=2115/990
x=2 135/990
x=2 3/22
2.1(36)=2 3/22

/=kreska ułamkowa

zad 2
2x=9+3
2x=12
x=122
x=6

zad 1
a. 4 - 8 = -4
b. √8*√2= √16 = 4
c. √3240

zad 4

a) 352
b) 12%
c) 11,4%

Mam nadzieje ze dostane najlepsza odp bo troche nad tym siedzialam jednego zadania nie zrobilam bo na lekcji tego jeszcze nie mialam xD