1) właściciel sklepiku zakupił 120 kg truskawek po 2 zł za kilogram. 40 % tej ilości sprzedał z 30-procentowym zyskiem, a resztę z 20-procentowym zyskiem. ile zysku przyniosła właścicielowi sklepiku ta transakcja?
2 rower kosztuje 1500zł, a jeśli chcemy kupic go na kredyt, to należy doliczyc 4 % ceny. ile będzie wynosiła z pięciu równych rat?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:53:04+01:00
1)
120kg
1kg=2zł
120kg x 2=240zł
100%=120kg
50%=60kg
25%=30kg
1%= 30 kg : 25kg=1,2kg
1,2 x 40= 48 kg
48kg x 2 = 96zł
96 x 1,30 = 124,80zł

120kg-48kg=72kg
72kg x 2 = 144 zł
144 x 1,20 = 172,80zł

124,80zł+172,80zł=297,60zł
297,60zł-240zł=57,60

Odp:Ta transakcja przyniosła właścicielowi 57,60zł

2)
1500zł
1500zł x 0,04=60
1500zł+60zł=1560zł
1560zł : 5 = 312 zł

Odp: 1 Rata wynosi 312zł


2009-11-16T22:21:25+01:00
40% ze 120kg=48kg 48kg*2zł=96zł 30%z96zł =28,80zł 120kg-48kg=72kg 72kg*2=144zł 20%144zł=28,80zł 28,80*2=57,60 Zysk wyniósł 57,60zł. 2.4%z1500zł=60zł 1500+60=1560zł 1560:5=312zł Każda rata wyniesie 312zł