Odpowiedzi

2009-11-16T21:17:21+01:00
Demokracja- ludowładztwo, forma rządów, w której władza państwowa należy do ludu. Termin ten został wprowadzony przez Greków i upowszechniony przez Dekoryta, Platona i Arystotelesa.

Obecnie demokracja występuje w trzech znaczeniach:
-> władza ludu, społeczeństwa
->forma ustroju państwa, w którym uznaje się wolę większości obywateli jako źródło władzy i przyznaje się wszystkim obywatelom swobody i prawa polityczne, zapewniające im udział w sprawowaniu władzy
-> synonim samych praw i swobód obywatelskich

17 3 17
2009-11-16T21:18:29+01:00
Demokracja - ustrój polityczny polegający na władzy ludu to znaczy mieszkańcy decydują o sprawach państwowych. Zdanie większości obywateli decyduje o tym, jak potoczy się dalej sprawa.

Róznice znajdziesz na tych sronach, analizując tekst :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja_bezpo%C5%9Brednia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja_po%C5%9Brednia
18 1 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:55:24+01:00
Demokrajca- ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli, przy respektowaniu praw mniejszości.

1. W demokracji bezposredniej decyzje podejmuja wszyscy obywatele, natomiast w posredniej tylko wybrani w wyborach.

2. Demokracja besposrednia pozwala uniknac niektorych problemow demokracji posredniej np. wynik referendum oddaje opinię ludzi w danej chwili, nie w chwili ostatnich wyborów.

3. Demokracja bezposrednia- reprezentatywna, posrednia- przedstawicielska.
32 4 32