Odpowiedzi

2009-11-16T21:18:07+01:00
Klasa 1a 100% - 90 = 10%
1 b 100%-87,5%= 12.5%
10% + 12.5%= 22.5%
22.5% :2 = 11.75%
2009-11-16T21:21:07+01:00
1 a

30 - 100%
x - 90 %

x = 90*30/100
x=2100/100
x=21

1 b

32 - 100%
x - 87,5%
x=32*87,5/100
x=2800/100
x=28

30+32=62 laczna ilosc osob z 1a i 1b
28+21=49 laczna ilosc osob ktore jade na wycieczke

sorki nie moge reszty wyliczyc zrob proporcje :) i wylicz pozdro

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:21:54+01:00
Liczymy ilu uczniów z klasy 1a pojechało na wycieczkę:
90% × 30 = 9/10 × 30 = 27

Z klasy 1b:
87,5% × 32 = 87,5 × 32 ÷ 100 = 28

Łącznie 28 + 27 = 55 uczniów pojechało na wycieczkę.

Łączna liczba uczniów obu klas - 30 + 32 = 62

Nie pojechało 62 - 55 = 7 osób

Obliczamy, jakim procentem liczby 62 jest liczba 7:
7 ÷ 62 × 100% ≈ 11,3%

Odp. 11,3% uczniów nie pojechało na wycieczkę.
1 5 1