Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:22:18+01:00
5kg=5000g
0,04*5000g=200g
ms= 200g (masa substancji przed dosypaniem)

15*6g=90g

Cp=ms/mr*100%
Cp=(200g+90g)/(5000g+90g)*100%
Cp=290g/5090g*100%
Cp=5,697≈5,7%

;DD
2009-11-16T21:24:13+01:00
Mr=5kg=5000g
ms=15razy6
ms=90g
cp1=4%
cp=ms/mr razy 100%
cp=90/5000 razy 100%
cp=9/5
cp=1,8%
cp=4%+1,8
cp=5,8%
2009-11-16T21:24:21+01:00
Sol = 15*6g = 90g

5 000g * 4% + 90g = (5000+90)*x%

290=50,9x
x≈5,7

Stężenie roztworu wynosi około 5,7%


Pozdrawiam! :)