Hrabia Marnowany przegrał w ciągu miesiąca 50 % fortuny odziedziczonej po wuju. w następnym miesiąca przegrał 75% tego co zostało . choć wygrał później 250.tyś. dukatów to został mu tylko milion. Ile dukatów warta była odziedziczona fortuna?

2

Odpowiedzi

2009-11-16T21:19:14+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:21:58+01:00
25%*50%x + 250tys = 1 000 tys
0,125x=750tys
x=6 000 tys = 6 000 000

Hrabia posiadał fortune w wysokosci 6 mln dukatow.



Pozdrawiam! :)