Odpowiedzi

2009-11-16T21:31:23+01:00
W życiu człowieka:

- choroby dziedziczne ( po którymś z rodziców np. cukrzyca )
- zmiany zachodzące w organizmie człowieka ( mutacje )

Niestety tylko tyle mi przyszło na myśl, mam nadzieje że chociaż troche pomogłem :-)
1 4 1
2009-11-16T21:31:17+01:00
Na pewno genetyka często wiaze sie z różnymi chorobami, niezdolnością do pracy przez różne uwarunkowania(np, masz wade wzroku nie mozesz byc strazakiem) czesto nawet nieswiadomie kiedy dojdzie do kazirodztwa to dziecko na 99% bedzie chore bo nie ma wymiany genów
Najlepsza Odpowiedź!
  • kh24
  • Rozwiązujący
2009-11-17T01:08:02+01:00
I. Znaczenie NEGATYWNE genetyki w życiu człowieka:
- nie wiadomo czy zmodyfikowane rośliny nie będą modyfikować naszego DNA,
- nie wiadomo czy tak zwane "wklejanie" genów obcych może spowodować ujawnienie się cech potworowatych,
- mogą powstawać różnego rodzaju mutacje.

Znaczenie Negatywne w godpodarce człowieka:
- śmiertelne zarazki są wykorzystywane jako broń biologiczna,
- wraz z rosnącą potęgą inżynierii genetycznej pojawia się nadzieja a może i groźba, że dojdzie do zmiany samej istoty człowieczeństwa,
- my ludzie z naszą eksplozją demograficzną, eksploatacją surowców, współczesnym rolnictwem oraz zanieczyszczeniami przemysłowymi, zmieniamy środowisko tak gwałtownie, że co roku wymierają setki gatunków roślin i zwierząt.

Ja dostałam za to 6, opracowanie własne. Tobie też życzę sukcesu.
1 5 1