Mam problem z jednym zadaniem z matmy na jutro potrzebuje wiec prosze o fast odp. (na wtorek )
Piotr ma 263cm wzrostu i jest nizszy od marcina o 15% . Gdy stanol a słupku okazalo sie ze byl od marcina o 15 % wyzszy.Jaka wysokosc mial slupek na ktorym stanol piotr ?
Prosilbym z dzialaniam :)
PoZdRoWiOnKa Guzik12 :P

3

Odpowiedzi

2009-11-16T21:42:59+01:00
Ten słupek stanowi 30% wzrostu piotra . (Δwysokości )
czyli jeżeli 100% to 263 cm
to 30% to x

zgodnie z rogółą krzyżową wynika to że (30%*263cm) / 100 %

procenty się skracją czyli jednostką zostają cm . wynik to 78,9 cm

pozdrawiam mam nadzieję że pomogłam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:44:54+01:00
No ja bym to tak zrobil:
115% -263cm
100% - x
po wyliczeniu wychodzi w przybliżeniu 229cm
263cm - 229cm = 34cm różnica ich wzrostu
100% - 229
130%-x
Tutaj wychodzi 297,7 cm
297,7cm - 229cm = 68,7 :)
2009-11-16T21:45:45+01:00
263---100%
x------15%
x= 39,43
263+39,43= 302,45
302,45------100%
x--------15%
x= 45,36 cm słupek ma 45.36 cm