W Krakowie(200m n.p.m) zanotowano temperaturę powietrza 7,2 st C. Oblicz jakiej temperatury mozesz spodziewac sie:
1. w Zakopanem (800 m n.p.m)
2. Nad Morskim Okiem (1400 m n.p.m)
3. Na Rysach (2500 m n.p.m)
Jeżeli przeciętny spadek temp. wynosi 0,6 st C na kazde 100m wzrostu wysokosci.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:47:36+01:00
1. 3,6 st.C
2. 0 st.C
3. - 6,6 st. C
2 3 2
2009-11-16T21:52:43+01:00
1. Zakopanem leży 600 m wyżej niż Kraków czyli 6*0,6stC czyli o 3,6stC mniej niż w Krakowie czyli 3,6stC
2. Morskie Oko leży 1200 m wyżej niż Kraków czyli 12 * 0,6 stC czyli o 7,2 stC mniej niż w Krakowie czyli 0st C
3. Rysy leżą o 2300 m wyżej niż Kraków czyli 23*0,6st C czyli o 13,8 st C mniej czyli -6,6 st C
1 5 1
2009-11-16T21:56:45+01:00
1)6*0.6=3.6
7.2-3.6=3.6
2)12*0.6=7.2
7.2-72.=0
3)23*0.6=13.8
7.2-13.8=-6.6
2 5 2