Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T21:53:15+01:00
Korzystam ze wzorow fizycznych - czas jednostajnie przyspieszony i opozniony z przyspieszeniem ziemskim, czyli okolo 10m/s².


s=Vo*t-1/2g*t²
V=Vo-g*t

h=Vo*Vo/g - 1/2g*(Vo/g)²
hmax=(2Vo²-Vo²)/2g

h max = Vo² /2g


Vo=10m/s
g≈10m/s²

h max = 100/20
h max = 5m

s = 5m + 20m
s=1/2 at²
a=g
g≈10

25=1/2*10*t²
5=t²
t=√5 sekundy -> czas kiedy spadnie od chwili gdy zaczyna spadac, czyli 1+ √5 od chwili wyrzutu

5=1/2*10*t²
t=1s -> czas po ktorym kamien minie Jasia (od chwili gdy zaczyna spadac, czyli po 2 sekundach od wyrzutu)


Pozdrawiam! :)

Ps. Jak czegoś nie rozumiesz, to pisz! :)

1 5 1
2009-11-16T22:53:41+01:00
(Musisz podstawić do wzoru) V=s/t (coś takiego) m/s-zawsze trzeba pamiętać że to podstawowa jednostka ponieważ np. na sprawdzianie masz dodatkowe punkty
Vo=10m/s g≈10m/s²

h-max = 100/20
h-max = 5m

s = 5m + 20m
s=1/2 at²
a=g g≈10

25=1/2*10*t²
5=t²
t=5 sekundy -> czas kiedy spadnie, gdy zaczyna spadać

5=1/2*10*t²
t=1s -> czas po którym kamień zacznie mijać Jasia od momentu gdy zacznie spadać,-2 sekundach od wyrzutu