Samolot od momentu startu do chwili wzniesienia przebył drogę 750 m w czasie 15 sekund.
a)oblicz przyśpieszenie samolotu
b)wyznacz wartość prędkości końcowej samolotu
c)podaj siłę ciągu silniku jeżeli siły oporu pominiemy a masa samolotu wynosi 10 ton

Bardzo prosze o rozwiązanie tych zadań z góry dziekuje potrzebne pilnee <teraz> dziekuje jak ktos rozwiaze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T22:04:23+01:00
DANE:
S = 750 m
t = 15 s
m = 10000 kg
a)
S = (at^2)/2
przekształcamy:
at^2 = 2S
a = 2S/t^2
a = (2*750m)/(15s)^2
a = 1500m / 225 s^2
a = 6,67 m/s^2

b)
a = ΔV/t
ΔV = a*t
ΔV = 6,67 m/s^2 * 15 s
ΔV = 100,05 m/s

ΔV = V1-V0
V0 = 0m/s więc
ΔV = V1
V1 = 100,05 m/s

c)
F = a * m
F = 6,67 m/s^2 * 10 000kg = 66700 N = 66,7kN

2 5 2
2009-11-16T22:05:16+01:00
A)
Dane: Szukane:
s=750m a=?
t=15s

s=a×t²÷2
2s=a×t²
2s÷t²=a

a=2×750÷15²
a=1500÷225=6,67 m/s²

b)V=a×t
V=6,67×15=100,05m/s

c) Fc=g×m
Fc=10×10000kg=100000N
3 3 3