Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T22:09:31+01:00
Dane:
masa wody =100g
masa substancji = 25g

Szukane:
C% = ?

Rozwiązanie:
mr= mw+ms
mr= 125g
C%=ms÷mr × 100%
C% = 25g÷125g ×100% = 20 %
2009-11-16T22:09:49+01:00
Mr= ms+mw
mr= 25+100
mr=125
Cp=100*25/125
Cp=20%
2009-11-16T22:10:45+01:00
Masa roztworu: 100+25=125g
Stężenie procentowe:
125-100%
25-x

25*100:125=20%

Odp. Stężenie procentowe wynosi 20%.