Usuń niewymierność z mianownika:

(4+√7)/(√7-2)

Oczywiście / oznacza kreskę ułamkową. Proszę o szybkie rozwiązanie zadań lub przynajmniej naprowadzenie na właściwy kierunek bo całkowicie nie wiem jak się zabrać do rozwiązywania tegoż zadania. Z góry dziękuje.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T22:23:15+01:00
Licznik i mianownik mnożysz przez mianownik ze znakiem przeciwnym
(4+√7)/(√7-2)
[(4+√7)(√7+2)] / [(√7-2)(√7+2)]=(4√7+8+7+2√7)/7-4=(6√7+15)/3=
2√7+5
1 5 1
2009-11-16T22:24:48+01:00
(4 +√7 )/(√7-2) * (√7+2)/(√7+2) , wtedy ci powinno wyjść...
1 1 1
2009-11-16T22:25:47+01:00

(4+√7)/(√7-2)=(4+√7) (√7+2) 4√7+8+7+2√7 15+6√7 3(5+2√7)
_____ × _____ = _________ = ________ = ______
(√7-2) (√7+2) 7-4 3 3

= 5+2√7