Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T22:32:24+01:00
"Wszystkie organizmy które żyją na Ziemi, podlegają działaniu ziemskiego pola magnetycznego. Ziemia jest gigantycznym magnesem, wytwarzającym wokół siebie stałe pole magnetyczne. Tkanka żywa jest na ogół mało podatna na działanie pola magnetycznego o takim natężeniu. Niektórzy badacze stwierdzają jednak, że silne pole magnetyczne ma wpływ na układ nerwowy u ludzi i zwierząt i przejawia się opóźnieniem czasu reakcji. Natomiast u roślin działanie silnego pola magnetycznego powoduje kurczenie się komórek i zmiany w błonach komórkowych."
8 4 8
  • Użytkownik Zadane
2009-11-16T22:32:48+01:00
Pole elektromagnetyczne o częstotliwości powyżej 10kHz wywołuje efekt termiczny, zostaje zakłócona termoregulacja. Stałe działanie pola 10MHz - 100GHz powoduje zespół objawów zwanych chorobą radiotelegrafistów, co powoduje zaburzenia termoregulacji, bóle głowy, przemęczenie, bezsenność. Zagrożenia ze strony pola elektromagnetycznego wielkiej częstotliwości są poważne, a zatem należy im skutecznie przeciwdziałać.
3 2 3