Odpowiedzi

2009-11-16T22:49:26+01:00
50 dag - 35 dag = 15 dag
15 dag/50 dag =0,30 = 30 %
Łupiny stanowiły 30 procent zakupionych orzechów.
2 5 2
2009-11-16T22:50:18+01:00
Jeżeli może być od razu odpowiedź to powiedziałbym że wynosi 30%.
A teraz wersja z rozwiązaniem. :)
0,5kg*2=1kg
0,35kg*2=0,7kg

0,7kg z jednego kilograma wynosi 70 %. 100%-70%=30%
odpowiedź wynosi 30% :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T22:53:04+01:00
1 kg = 100 dag
0,5 kg = 50 dag
50 dag - 35 dag = 15 dag - waga łupin
15/50 × 100% = 30 % waga łupin przez wage calych orzechów - obliczamy procent z danej liczby :)
odp 30%
2 5 2