Turysta podróżujący autostopem przejechał drogę 40km ciężarówką z prędkością 72km/h, a następnie przespacerował się na odcinku 2,5km. Spacer zajął mu 35 minut. Ostatni odcinek trasy przebył w ciągu kwadransa samochodem osobowym ze średnią prędkością 126km/h. Oblicz wartość średniej prędkości całej podróży turysty.

Prosze o rozwązanie ! Bardzo pilne !!

2

Odpowiedzi

2009-11-17T00:07:16+01:00

Vś=deltaS/t

Vś= 117km: (T1+T2+35)h
Vś= 117km: (1,8+50,4+35)h
Vś=117km: 87,2h
Vś= około 1,3 km/h
T=V:S
T1=72:40
T1=1,8h
T2=126:2,5
T2=50,4

Trochę nie chce mi się wieżyc ten wynik ale cóż
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T00:20:36+01:00
Vsr = s całkowite/ t całkowite
s całkowite = 40 km + 2,5 km + ( 126km/h * 0,25h) = 42,5 km + 31,5 km = 74 km

t całkowite = ( 40 km / 72 km/h) + 35/60h + 15/60h = 0,56 h + 0,83 h = 1,39 h

Vsr = 74km/1,39h = 53,24 km/h
1 5 1