Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T10:03:42+01:00
Cp = ms * 100% : mr

ms = ?
mr = 50g
Cp = 4%

4% = ms * 100% : 50g
4 = 2ms / :2
ms = 2g

Teraz trzeba dodać 10g siarkowodoru, czyli : ms = 2 + 10 = 12g
i trzeba dodać od razu do masy roztworu : mr = 50 + 10 = 60g

Cp = 12 * 100% :60
Cp = 20 %

Odp. Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 20 %
2009-11-17T10:05:34+01:00
4 % roztwór zawiera 4 g H2S w 100 g roztworu.

Policzymy, ile H2S jest w 50 g:

4 g H2S--------------------------------------100 g roztworu
x (g H2S)----------------------------------50 g

x = 2 g H2S

Czyli masa substancji rozpuszczonej (H2S) wynosi 2 g.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Teraz dodajemy do roztworu 10 g H2S:

masa substancji rozpuszczonej = 2 g + 10 g = 12 g H2S
masa roztworu = 50 g + 10 g = 60 g

Podstawiamy do wzorku na stężenie procentowe:

Cp = 12 g * 100 % / 60 g = 20 %

Pozdro)
2009-11-17T10:13:08+01:00
4g - 100g
xg - 50g
x=50*4/100= 2g
ms = 2g +10g = 12g
mr = 50g +10g = 60g

ze wzoru: Cp=ms/mr *100%

Cp= 12/60 *100% = 0,2 *100% = 20%

Odp. Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 20 %