Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T13:18:04+01:00
Mieszaninę należy wsypać do wody. Będący w niej cukier,rozpuści się,a żwir opadnie na dno. Wodę z rozpuszczonym cukrem,należy podgrzewać do momentu całkowitego wyparowania wody. Cukier nie paruje z wodą,tylko osadza się na dnie i ściankach ogrzewanego naczynia(krystalizuje) W ten sposób otrzymamy oddzielnie żwir i cukier.
2009-11-17T13:20:32+01:00
Żwir i cukier umieścić w takiej ilości ciepłej wody, aby cukier całkowicie się rozpuścił.

Roztwór zdekantować (czyli zlać wodę z rozpuszczonym cukrem do innego naczynia).

Żwir mamy już oddzielony, a cukier otrzymamy po odparowaniu roztworu.

Pozdro)
2009-11-17T13:45:30+01:00
WItam!

Ja bym to zrobil tak jezeli mamy zmieszany żwir z cukrem:

1) dolewamy wody - tyle zeby caly cukier sie rozpuscil

2) przelewamy mieszanine przez saczek

3) na saczku zostaje piasek

4) pozostala ogrzewamy do odparowania wody i otrzymujemy sam cukier


PZDR:D