A)obicz obwód rówwnoległoboku , którego jeden bok ma długosc 3 cm,a drugi bok jest o 2,5cm dłuższy.
b)z dwóch jednakowych rombów o obwodzie 22cm ułozono równoległobok .jaki obwód ma ten równoległobok?
c)która figura ma większy obwód -kwadrat o boku 12,3cm czy prostokąt o wymiarach 11,7cm*13,2cm?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T12:15:55+01:00
A) 3 * 2 + (3 + 2,5) * 2 = 6 + 11 = 17 cm
b) 22/4 = 5,5 - bok rombu
6 * 5,5 = 33 cm - obwód równoległoboku
c) 12,3 * 4 = 49,2
11,7 * 2 +13,2 * 2 = 23,4 + 26,4 = 49,8

49,2 < 49,8

wiec wiekszy obwód ma prostokąt
2009-11-17T12:16:14+01:00
3*2+5,5*2=6+11=17


22:4=5,5
22*2=44
44-2*5,5=44-11=33


12,3*4=49,2
11,7*2+13,2*2=23,4+26,4=49,8

49,2<49,8
2009-11-17T12:34:25+01:00
A) O-2*3cm+(3cm+2,5cm)*2=6cm+5,5cm*2=6cm+11cm=17cm
b) 22cm/4=5,5cm-długość jednego boku
O-5,5cm*6=33cm
c) 12,3cm*4=49,2cm-kwadrat
(11,7cm+13,2cm)*2=24,9cm*2=49,8cm-prostokąt