Dom pana Nieostrożnego i supermarket znajdują się na terenie zabudowanym . Dopuszczalna prędkość na tym terenie wynosi 50 km/h . Pan Nieostrożny odległość z domu do supermarketu wynoszącą 10 km pokonał w ciągu 10 minut.
Czy złamał przepis ruchu drogowego ?

prosze o całą odpowiedź a nie tak lub nie ! : )).

prosze szybko !!!

3

Odpowiedzi

2009-11-17T13:25:53+01:00
10 min = 1/6 godz
V = 10 : 1/6 = 10 * 6/1 = 60 km/h
60> 50 złamał przepisy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T13:27:25+01:00
Dozwolona prędkość wynosi:

50 km / h = 50 km / 60 min = 0,83 km / min

Pan poruszał się z prędkością:

10 km / 10 min = 1 km / min

Odp. Pan jechał zbyt szybko.

Pozdro))

2009-11-17T13:27:26+01:00
Obliczamy ile minut mu to zajmie nie łamiąc przepisów
50km - 60min
10km - xmin

x=10*60/50
x=12minut

Nie złamie przepisów!
gdyby je złamał musiał by przekroczyć czas 12 minut, jemu wyszło 10 czyli mniej