1.Jacek,Marcin i Rudolf poszli na grzyby. Najwięcej grzybów znalazł Jacek - aż 12 - czyli o 20% więcej od Marcina i o 50% więcej od Rudolfa. Ile grzybów znaleźli wszyscy trzej razem ?
2.W parku rośnie kilkadziesiąt drzew : 46% z nich to lipy , 36% to akacje , a 8% to dęby . Pozostałe 5 drzew stanowią modrzewie .Ile jest akacji ?
3.Zając biega z prędkością 65km/h , a gepard o 60% szybciej. Jak może biec gepard ? O ile procent wolniej biega zając od geparda ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T13:45:37+01:00
1.
dane:
Jacek-12 czyli o 20% więcej od Marcina i o50% więcej od Rudolfa
Marcin-x
Rudolf-y
Pytanie: Ile grzybów nazbierali razem.
80% *x=12
x=12 : 0,8
x= 15
150% * 12=y
y= 12 : 1,5
y=18
18+12+15=45
odp: wszyscy razem zebrali 45 grzybów.

2.
dane:
lipy 46%
akacje 36%
dęby 8%
modrzewie 5sztuk=10%
10% = 5
1% = 0,5

0,5 * 36=18
odp.: Akacji jest 18.

3. rozwiążę juto albo za 1 godzinę;)
1 1 1
2009-11-17T13:58:13+01:00
1) Jacek-12 grzybów
Marcin-10 ,bo 10+20%=12
Rudolf- 8 , bo 8+50%=12
razem zebrali 30 grzybów
2)46%-lipy
36%-akacje
8%to dęby
5 drzew-modrzewie
46+36+8=90 czyli pozostałych jest 10%
5--10%
x--36%

x=18
akacji jest 18
3)zając =65km/h
gepard 65+(0,6*65)=104

104--100%
65--x
x=62,5%

100%-62,5%=37,5%

zając biega wolniej o 37,5%
1 5 1
2009-11-17T14:13:32+01:00
1.
Jacek - 12 grzybów
Marcin - 10 grzybów (100 - x
120 - 12
x = 10)
120 bo 100% to są jego grzyby + 20% więcej bo o tyle więcej zebrał od Marcina

Rudolf - 8 grzybów ( 100 - x
150 - 12
x=8
150 bo 100% to są jego grzyby + 50% więcej bo o tyle więcej zebrał od Rudolfa.

2. 46% - lipa
36% - akacje
8% - dąb
czyli razem 90%
w związku z tym 100%-90%=10% czyli modrzewie
jeżeli 5 drzew modrzewia to 10% a akacji 36%
to:
10 - 5
36 - x
x=18
Odp. drzew akacji jest 18

1 1 1