Rozwiąż równania

5x-3= 3x+7
‾‾‾‾ ‾‾‾‾
9 , 5

3(x-2) = 4(x+3)
‾‾‾‾‾ ‾‾‾‾‾‾
5 , 3

(x-5)^2-1= (x-6) (x+6)

2x-1 + 4x-5 = x-5
‾‾‾‾ ‾‾‾‾
9 , x5

‾‾‾‾- kreska ułamkowa a te liczby takie co pod spodem to do nich
, oddziela od siebie liczby, to nie są ułamki dziesietne

2

Odpowiedzi

2009-11-17T13:52:32+01:00
5(5x-3)=9(3x+7)
25x-15=27x+63
25x-27x=63+15
-2x=78
x=-39


9(x-2)=20(x+3)
9x-18=20x+60
9x-20x=60+18
-11x=78
x=-11/78


x²-10x+25-1=x²-36
-10x=-36-25+1
-10x=-60
x=6

w ostatnim nie wiem co znaczy x5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T14:16:42+01:00
A)
5x-3 = 3x+7
----------------
9 , 5

=

5(5x-3)=9(3x+7)
25x-15+27x+63
25x-27x=63+15
-2x=78 /÷(-2)
x=-39

b)
3(x-2) = 4(x+3)
------------------
5 , 3


3x-6 = 4x+12
-----------------
5 , 3

3(3x-6)=5(4x+12)
9x-18=20x+60
9x-20x=60+18
-11x=78 /÷(-11)
x= -7 ¹/₁₁ (minus siedem całych i jedna jedenasta)


c)
(x-5)²-1=(x-6)(x+6)
x²-10x+25-1=x²-36
x²-10x-x²=-36-25+1
-10x=-60 /÷(-10)
x=6


d)
W TYM PRZYKŁADZIE BARDZO CHĘTNIE CI POMOGĘ, ALE NIE MOGE SIĘ POŁAPAĆ CO JEST DO CZEGO :(
MOŻE NAPISZ MI KTÓRE JEST KTÓRE (SŁOWNIE) TO CHĘTNIE POMOGĘ. DO TYCH TRZECH PRZYKŁADÓW POWYŻEJ ROBIŁAM SPRAWDZENIA I WSZYSTKO SIĘ ZGADZA, WIĘC ŚMIAŁO PISZ- MASZ GOTOWCE :) POZDRAWIAM