Pomozcie mi,jestem troche slaby z fizyki i potrzebuje zebyscie zrobili mi to zadanie i obliczenia tez :]

1) Chlopiec o masie 60kg,biegnąc z prędkością 5m/s,wskoczył do stojącej w wodzie łódki o masie 40kg. Z jaką prędkością odpłynie od brzegu łódka z chłopcem?

2) Pocisk o masie 10g poruszający sie z predkoscia 500m/s trafia w tarczę,przebija ją a następnie porusza się z prędkością 300m/s. Oblicz zmianę pędu pocisku. Z gory ThX.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T14:25:34+01:00
2.
p=m*v
p₁=500*0,01
p₁=5kg*m/s
p₂=300*0,01
p₂=3kg*m/s
5-3=2
odp;Zmiana pędu wynosi 2 kg*m/s
1.
m¹=60kg
m₂=40kg
v¹=5m/s
v₂=0m/s
60*5-40*o=-100*Vx
300=-100*Vx /-100
Vx=-3m/s
odp:Łódka odpłynie z prędkością 3m/s
1 5 1
2009-11-17T14:26:41+01:00
1) Chłopiec o masie 60kg,biegnąc z prędkością 5m/s,wskoczył do stojącej w wodzie łódki o masie 40kg. Z jaką prędkością odpłynie od brzegu łódka z chłopcem?

Oznaczenia:
Mch - masa chłopca
Mł - masa łódki
Vch - prędkość chłopca
Pch - pęd chłopca
Vu - prędkość układu (łódka+chłopiec)
Pu = pęd układu (łódka+chłopiec)

Dane:
Mch: 60kg
Mł: 40 kg
Vch: 5m/s

Szukane:
Pch = ?
Vu = ?
Pu = ?

Pch=Pu
Mch×Vch=(Mch+Mł)×Vu
60kg×5m/s=100kg×xm/s
300kg×m/s=100kg×x m/s /:100kg
x = 3 m/s

Odp. Prędkość układu "łódka z chłopcem" wyniesie 3m/s

2) Pocisk o masie 10g poruszający się z prędkością 500m/s trafia w tarczę,przebija ją a następnie porusza się z prędkością 300m/s. Oblicz zmianę pędu pocisku.

Oznaczenia:
Mp - masa pocisku
Vp₁ - pierwotna prędkość pocisku
Vp₂ - prędkość pocisku po przebiciu przez tarczę
Pp₁ - pierwotny pęd pocisku
Pp₂ - pęd pocisku po przebiciu przez tarczę

Dane:
Mp=10g = 0.01 kg
Vp₁=500 m/s
Vp₂=300 m/s

Szukane:
Pp₁ = ?
Pp₂ = ?

Wzór:
P=m*V
Pp₁ = 0.01 kg×500 m/s = 5kg×m/s
Pp₂ = 0.01 kg×300 m/s = 3kg×m/s

Pp₁ - Pp₂ = 5kg×m/s - 3kg×m/s = 2kg×m/s

Odp. Pęd pocisku zmienił się o 2kg×m/s
45 4 45