Na przedstawienie przyszlo D dorosłych i M dzieci, razem 123 osoby.Kiedy przed koncem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójka 4 letnich synów , okazało sie , ze dzieci jest trzy razy więcej niz dorosłych. Zapisz odpowiedni uklad równan i oblicz ilu dorosłych ile dzieci przyszlo do teatru

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T14:22:35+01:00
{m-2=3(d-1)
{d+m=123

{m-2=3d-3
{d+m=123

{m-3d=-3+2 /*(-1)
{m+d=123

{-m+3d=1
{m+d=123
+------------
4d=124 /:4
d=31
m+31=123
m=123-31
{m=92
{d=31
33 4 33
2009-11-17T14:25:23+01:00
D+M=123
d-2+m-1=120
4m=120
m=30

do teatru przyszło 3*30+2=92 dzieci i 30+1=31 dorosłych
15 3 15