1.Trójkątną działkę zamieniono na kwadratową o takim samym polu. Nową działkę ogrodzono. Oblicz długość ogrodzenia, korzystając z danych na rysunku. P.S. Opisze rysunek:) Wysokość wynosi 88 m a podstawa trójkąta ma 99 m

2.Ile metrów kwadratowych wykładziny trzeba kupić na wyłożenie podłogi w prostokątnym holu, w którym jest troje drzwi o szerokości 0,8 m każde, długość holu jest 3 razy większa od szerokości, a łączna długość listwy podłogowej jest równa 21,6 m?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T14:49:42+01:00
P=1/2*a*h
p=1/2*99*88
p=44*99
p=4356 pole dzialki

a-bok kwadratowej dzialki\
a=√4356
a=66

L-obwod dzialki
L=4a
L=4*66
L=264cm
2 5 2
2009-11-17T14:51:38+01:00
Liczysz pole trójkata p=1/2a*h
czyli P=4356m^2
kwadrat ma takie samo pole czyli zeby obliczyc bok musisz spierwiastkowac bo pole kwadratu to p=a^2 czyli a=66
a wiec obwód wynosi 4*66=264