Piotr ma 153cm wzrostu i jest niższy od Marcina o 15%.Gdy stanął na słupku,okazało się,że był od Marcina o 15% wyższy.Jaką wysokość miał słupek, na którym stanął Piotrek?

Proszę o nie tylko wynik ale o całe rozwiązanie tego zadania xD!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T14:43:44+01:00
153cm ---10%
1,53cm---1%
x---15%
x=15*1,53cm = 22,95cm - o tyle był nizszy od Marcina
153cm + 22,95 cm = 175,95 cm - wzrost Marcina
175,95cm --100%
1,7595 cm--1%
x---15%
x=15 * 1,7595 = 26,40 cm - tyle miał słupek.
2009-11-17T14:44:54+01:00
153-Wzrost Piotra
x-Wzrost Marcina
y-wysokość słupka

100% -153
115%-x
100x=17595 |:100
x=175,95≈176cm

176-100%
y-115%
20240=100y| :100
y=202,4 cm




2009-11-17T15:08:54+01:00
Piotr:
153 cmm

Marcin:
115% × 153 cm= 175,95 cm

ZE SŁUPKIEM

x- wysokośc słupka

piotr:

153 cm + x

marcin:

175,95 cm



153 + x = 175,95 cm + 15% 175,95 cm

x=175,95 cm + 26,3925 cm - 153cm

x= 49,3425 cm

x≈50

Odp. wysokośc słupka to około 50 cm