Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T14:45:02+01:00
Gabryś = x
zosia = y
razem = 35 zl

x+y = 35
x = 4y <bo gabrys ma 4 razy wiecej dlatego pieniadze zosi trzeba pomnozyc prze 4 rzeby bylo rowno>

teraz podstawiamy za x
4y + y = 35
x = 4y

5y = 35 / 5
x = 4y

y =7
x = 28

:)
1 3 1
2009-11-17T14:45:49+01:00
X- pieniądze zosi
4x- pieniądze gabrysia

x+4x=35
5x=35 /:5
x=7 zł - pieniądze zosi

4*7=28 zł - pieniądze gabrysia

Odp. Zosia ma 7 zł, a gabryś 28 zł. :)
1 3 1
2009-11-17T14:46:12+01:00
X - Zosia
y - Gabryś

x + y = 35 /razem mają 35pln
y = 4 * x /Gabryś ma 4 razy więcej niż Zosia

x + 4*x = 35 /podstawiamy
5x = 35
x = 7pln - pieniądze Zosi

y = 4 * x
y = 4 * 7
y = 28pln - pieniądze Gabrysi

Pozdrawiam ;)