A) Napisz jakie grupy narodowościowe mieszkają w:
Macedonii
Serbii
Czarnogórze
Kosowie
Bośni i Hercegowinie
Chorwacji
Słowenii

b)Uzupełnij zadania.
Najbardziej zróżnicowana struktura narodowościowa występuje w .................................
Państwem niemal jednolitym pod względem narodowościowym jest...........................

c) Napisz,czy zróżnicowanie narodowościowe ma wpływ na sytuację społeczno-gospodarczą i polityczną w tym państwie.Uzasadnij swoją odpowiedz.

3

Odpowiedzi

2009-11-17T14:49:46+01:00
Macedonii - Macedończycy, Albańczycy
Serbii - Serbowie Bułgarzy, Bośniacy
Czarnogórze - Czarnogórcy, Bułgarzy, Bośniacy
Kosowie - Albańczycy, Bośniacy
Bośni i Hercegowinie - Serbowie, Bośniacy, Chorwaci
Chorwacji - Serbowie, Chorwaci
Słowenii - Słoweńcy

Najbardziej zróżnicowana struktura narodowościowa występuje w Bośni i Harcegowinie
Państwem niemal jednolitym pod względem narodowościowym jest Słowenia.

*
Ma wpływ, ponieważ każde państwo w obrębie którego występuje zróżnicowanie narodowościowe ma inne kultury, tradycje, religie Wojny powstają na wskutek właśnie tego.

*****************************
To samo zadanie robiłam w swoich ćwiczeniach. Pozdroo ;**

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T14:55:07+01:00
A).
MACEDONIA- Macedończycy, Albańczycy, Turcy, Serbowie, Romowie
SERBIA- Serbowie, Albańczycy, Węgrzy i Bułgarzy.
CZARNOGÓRZE-Czarnogórcy, Serbowie, Bośniacy, Albańczycy, Muzułmanie, Chorwaci, Romowie,
KOSOWO- Albańczycy, Serbowie i Gorani, Bośniacy, Turcy, Romowie
BOŚNIA i HERCEGOWINA- Bośniacy, Serbowie, Chorwaci
CHORWACJA- Albańczycy, Bośniacy, Czesi, Niemcy, Austriacy,Polacy, Rusini, Serbowie, Słowacy, Słoweńcy, Ukraińcy, Węgrzy, Włosi
SŁOWENIA- Słoweńcy, Serbowie, Chorwaci, Bośniacy

b).
Najbardziej zróżnicowana struktura narodowościowa występuje w CHORWACJA.
Państwem niemal jednolitym pod względem narodowościowym jest SŁOWENIA.

c).

Zróżnicowanie narodowościowe ma wpływ na sytuację społeczno - gospodarczą i polityczną. Może na przykład przyczynić się do wybuchu wojny domowej.
2009-11-17T16:39:05+01:00
1
a)
Macedonii- Albańczycy , Turcy , Serbowie Chorwaci,
Serbii - Węgrzy, Słowacy, Chorwaci, Jugosłowianie,Czarnogórcy, Rumuni, Romowie, Buniewcy, Rusini,Macedończycy,Ukraińcy.
Czarnogórze -Serbowie,Bośniacy,Albańczycy,Muzułmanie,Chorwaci,Romowie
Kosowie - Serbowie,Goranie ,
Bośni i Hercegowinie -Bośniacy, Serbowie i Chorwaci
Chorwacji -włosi, Serbowie, Bośniacy,Węgrzy
Słowenii -Słoweńcy,Serbowie Chorwaci,Bośniacy
b)
- Serbia
-Bośnia i Hercegowina