Prosze o proste wyjaśnienie tych terminów. I proszę aby nie były wycięte z internetu tylko normalnie napisane.Ja tego nie rozumiem i dlatego prosze o napisanie prosto i logicznie.:)

Czynności życiowe protistów:(na czym one polegają)
-Hipotoniczne
-Izotoniczne


-Mitoza
-Mejoza
-Zarodniki
-Gamety
-Sporofit
-Gametofit
-Zygota
-zarodnia
-organowce
-plechowce

Z góry ślicznie dziękuje;]

3

Odpowiedzi

2009-11-17T14:52:32+01:00
Saprofity- organizm które rozdrabniają substancje organiczne na substancję proste,
zygota- zapłodniona komórka jajowa,
zarodnia- miejsce połączenia się komórki jajowej i plemnika,
zarodniki- niewielkie organizmy,
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:07:16+01:00
Mitoza-podział jądra komórkowego prowadzacy do powstania dwóch jąder potomnych o nie zmienionej liczbie chromosomów, cykl mityczny dzieli sie na profaze, metafaze, anafaze, telofaze.

Mejoza-podział jadra komórkowego podczas ktorego nastepuje redukcja liczby chromosomow.zachodzi w komorkach macierzystych gamet i zarodników.zachodza 2 sprzężone ze sobą podziały: 1-podział mejotyczny-zw.redukcyjnym, 2- podział mejotyczny o przebiegu podobnym do mitozy. o obu podziałach wystepuja kolejno :profaza, metafaza, anafaza i telofaza.

Gamety-komórki płciowe

Plechowce- najniższe organizmy wielkomorkowe,ktorych cialo nie ma podziału na tkanki i organy

organowce- przeciwienstwo plechowców, cialo podzielone jest na tkanki i organy-korzen łodyga liscie

zarodnia- jedno lub wielokomorkowy, zachodzi fazie sporofitu rosliny . w zarodni po mejozie powstaja zarodniki słuzące do rozmnazania bezpłciowego, np grzyby , mszaki

sporofit-proces mejozy w którym powstaja zarodniki

zarodniki-komorka która jest odpowiedzialna za rozmanazanie bezplciowe roslin grzybow , zarodniki wytwarzane sa przewaznie w zarodniach, mogą tez powstwać zewnetrznie np u niektorych grzybów.
2009-11-17T15:08:51+01:00
Saprofity- organizm które rozdrabniają substancje organiczne na substancję proste,
zygota- zapłodniona komórka jajowa,
zarodnia- miejsce połączenia się komórki jajowej i plemnika,
zarodniki- niewielkie organizmy
plechowce - wszystkie wielokomórkowe protisty ,