Zad. 1
Biuro podróży Dookoła Świata podało, że aż 20 000 osób, czyli 40% klientów biura, odwiedziło Egipt. Ile osób korzystało z usług tego biura?
Zad.2
Załoga statku Pirat była o 20% liczniejsza od załogi statku Korsarz, a o 10% mniej liczna niż załoga statku Szyper.Załoga Korsarza liczyła 30 osób. Ilu członków załogi było na statku Szyper?

3

Odpowiedzi

2009-11-17T14:54:59+01:00
1)
x- ;liczba klientów biura
0,4x=20 000osób 40% to inaczej 0,4
x=50 000 osób
2)
30 - załoga statku Korsarz
30+20%*30=36- załoga statku Pirat
30-10%*30=33 - załoga statku Szyper
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T14:58:18+01:00
Zad 1.

20 000 - 40%
x - 100%

40x=20 000*100
40x=2 000 000
x= 50 000

Zad 2.

Liczysz członków załogi Pirat:

100%+20%=120%

120% * 30= 6/5 * 30 = 180/5=36 - tyle liczy statek Pirat

Liczysz członków załogi Szyper:

36= 90% * x
36 = 9/10x / *10
360 = 9x / :9
x=40 - tyle liczy statek Szyper
2 3 2
2009-11-17T15:53:05+01:00
1.

40%----20000
100%----X

x=100%*20000/40%=2000000/40=50000
Odp. Z tego biura korzystało 50000 osób.

2.

100%---30
120%---x
x=120%*30/100%=3600/100=36----pirat


90%----36
100%----X

X=100%*36/90%=3600/90=40

Odp.Załoga statki Szyper wynosi 40 osób

chyba dobrze